Saznajte malo više na temu: marketing na društvenim mrežama. Naučite osnove marketinga putem društvenih mreža, što je kampanja, kako planirati strategiju i kako reklamirati. Zanimljivo na ovu temu, slijedi u nastavku.
Marketing na društvenim mrežama (Social media marketing) podrazumijeva, naravno, korištenje društvenih mreža za promocije i dijeljenje određenog sadržaja. Putem društvenih mreža, lako se možete povezati s potencijalno zanimljivom publikom, izgraditi brend, povećati prodaju, i dovesti posjete prema vašem web sajtu. Social media marketing uključuje objavu kvalitetnog sadržaja na profilu društvene mreže, osluškivanju reakcije, i angažiranje publike. Kasnije se radi analiza rezultata, i prema rezultatima se pokreće oglasna kampanja.
Vodeće društvene mreže, trenutno, su: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Snapchat i najnoviji hit među mrežama TikTok. Pisali smo na tu temu već, pa pročitajte: Velike društvene mreže i web marketing.
Uvod: Marketing na društvenim mrežama
Marketing na društvenim mrežama započinje objavljivanjem. Poslovnom prisutnošću dijelite određeni sadržaj na društvenim mrežama da generirate posjete (promet) prema web stranicama, i moguće ostvarite bolje prodajne rezultate. To je tek kratka definicija i uvod u oglašavanje ovog tipa.
Društvene mreže su evoluirale i postale su kompleksne, što ne znači ništa loše. Naprotiv, kompleksno okruženje traži profesionalniji pristup, ali i daje kvalitetnije rezultate, ako se kampanja dobro uradi. Zbog toga je važno promatrati reakciju publike, na neke objave, prije nego se kampanja pusti punim kapacitetom. Analiza prvih reakcija, komunikacija sa publikom, i rezultati koji se mogu sagledati, daju sve potrebne informacije za krajnji korak – objavu reklamne kampanje.
Možemo kazati da je potrebno poznavanje upravljanja kampanjom, social media management.
Pet ključnih koraka za dobar marketing na društvenim mrežama
Spomenut ćemo korak, po korak, i objasniti kako da uradite dobru kampanju na društvenim mrežama. Svaki korak ćemo posebno objasniti, i dati savjete, na što trebate paziti.
Strategija
Prije nego se upustite u objavu na društvenim mrežama, stanite, zamislite o cilju koji želite ispuniti i sagledajte širu sliku. Prvo što trebate uraditi jeste da razmislite o strategiji.
Koji su vaši ciljevi? Razmislite na koji način vam oglašavanje na društvenim mrežama može pomoći u ostvarivanju poslovnih ciljeva.
Koja platforma (društvena mreža) daje potencijalno najbolje rezultate u poslovnim idejama s kojima mislite ići u oglašavanje? Postoji veći broj društvenih mreža, i svaka od njih se razliku po mnogočemu. Razmislite dobro, koja mreža, ili više njih, najbolje može pomoći da ostvarite poslovne ciljeve.
Koju vrstu sadržaja želite dijeliti? Razmislite koja vrsta sadržaja može privući najveći broj zainteresiranih osoba. Dali je dijeljenje fotografija, video materijala ili nešto drugo u pitanju, sve ovisi o vrsti kampanje koju želite raditi, i potencijalnim klijentima koji su vama zanimljivi.
Planiranje i objavljivanje
Oglašavanje na društvenim mrežama za manje poduzetnike obično započinje kontinuiranom prisutnošću na društvenim mrežama.
Objavljivanje na društvenim mrežama jednostavna je proces sam po sebi. Usporedit ćemo te objave kao svako javljanje na društvenom profilu, kada sa prijateljima i poznanicima dijelite fotografije, post, ili video sadržaj. Ipak, kada se pripremate za kampanju, i kada objavljujete sa poslovnog profila, trebate objavljivati kvalitetan sadržaj, sa već unaprijed pripremljenom strategijom za što veći dohvat publike. Osim toga, važno je izvući najbolji doseg pojedine objave. To možete učiniti tako da birate vrijeme objave, i učestalost pojedinih objava.
Osluškivanje publike i angažiranje
Kada posao krene rasti, i broj osoba koje prate vaš posao, tako će se povećati i interes za uslugu/robu koju prezentirate i sve će se više razgovarati u tom kontekstu. Ljudi će komentirati, označiti ili dijeliti vaše proizvode i usluge međusobno. To je odlična reakcija, i već se nazire uspjeh.
Ljudi mogu razgovarati o vašem proizvodu, ili komentirati, bez da to znadete. Važno je imati uvid u pojavljivanje vaših proizvoda u svijetu društvenih medija. Postoje alati koji služe baš u tu svrhu, da olakšaju čitav proces praćenja. Ako nemate alat, a imate vremena, sami možete pregledavati društvene mreže i tražiti pojmove po kojima se vaše usluge/proizvodi ili brend spominju.
Analiza
Bez obzira dali objavljujete sadržaj ili ste uključeni i aktivni na društvenim mrežama, svakako želite kako napreduju vaše aktivnosti na društvenim mrežama. Za dobru analizu treba usporediti rezultate po vremenskim periodima, i po određenim kriterijima vaših aktivnosti. Sve društvene mreže daju korisniku profila uvid u osnovne analitičke podatke, iz kojih se može mnogo toga pročitati. Isto tako, za kompleksnije rezultate, možete se koristiti profesionalnim alatima.
Oglašavanje
Na kraju, kada ste razmotrili opcije, uradili detaljnu analizu i sakupili određena sredstva za reklamnu kampanju, možete početi sa oglašavanjem.
Oglašavanje na društvenim mrežama dozvoljava bolje ciljanje publike, i šalje vašu ponudu izvan dosega kojeg ste imali sa objavama. Plaćene reklame, naravno, daju veći doseg, i samim tim veće mogućnosti širenja posla kojeg reklamirate.
Iskoristite prilike koje se nude na društvenim mrežama. Ipak, prije nego se upustite u ulaganje novca za reklame, proučite korake koje smo spomenuli i pratite odaziv publike na vaš brend.