Industrija trgovine je kao i mnoge druge uvelike profitirala selidbom dijela svog poslovanja na Internet. Kupci tako mogu u trenu naći što žele iz velikog izbora trgovina te će im što god naruče biti dostavljeno na kućnu adresu. S obzirom na to koliko je ovaj način kupovine danas popularan, vrijedi spomenuti i istaknuti neke prednosti i mane za one koji još uvijek nisu sigurni žele kupiti nešto na ovakav način ili ne.
Prednosti
Prije nego krenemo s isticanjem nekih od najvećih prednosti online kupovine, vrijedi napomenuti kako njih zaista ima puno više nego nedostataka, no bazirat ćemo se samo na one najbitnije.
Veća ponuda
Klasične trgovine su ograničene prostorom. One mogu svojim kupcima izložiti i ponuditi tek onoliko proizvoda koliko im to prostor u kojem se nalaze dozvoljava, a to znači da postoje šanse kupci možda neće pronaći ono što žele na licu mjesta. Online trgovine nemaju tih problema jer na svoju internetsku stranicu mogu staviti što god žele, a zatim to svojim kupcima proslijediti od dobavljača i poslati na kućnu adresu.
Usporedba cijena
Budući da postoji velik broj online trgovina različitih tipova, isti je proizvod moguće naći u ponudi više trgovina. Tada se može pokušati usporediti cijene koje se nude u svakoj od njih i kupiti u onoj koja je najisplativija. Kada bi to morali raditi na tradicionalan način, to bi zahtijevalo puno više napora i često bi se odlučili na skuplju varijantu samo kako bi uštedjeli na vremenu. Također, moguće je naići i na razne popuste koji mogu doći zbog različitih akcija, online kupona i kodova te zbog načina na koje plaćate.
Ušteda vremena
Uzrečica da je vrijeme novac sigurno nije uzaludna, a s time će se složiti mnogi. Upravo će se oni isto tako složiti i da je kupovina online odličan način za uštedjeti vrijeme jer uz samo par klikova mišem mogu doći do onoga što žele.
Mane
Kao i sve, tako i kupovina online ima neke svoje mane. Treba reći da one nisu velike i da su često zanemarive, ali ponekad vrijedi obratiti pozornost na njih. Pažnju pritom nećemo obraćati na moguće prevare prilikom online kupovine jer smo pod pretpostavkom da kupujete kod provjerenih prodavača.
Kašnjenje dostave
Ponekad nam nešto što smo naručili treba u najkraćem mogućem roku, a baš se u takvim situacijama zna dogoditi da dostava iz nekog razloga kasni. To je, naravno, rijetkost i ne događa se često, ali kada se dogodi, može biti jako frustrirajuće.
Nedostatak interakcije s prodavačem
Iako će online trgovine imati načine i kontakte putem kojih možete postaviti neki upit vezan uz proizvod koji želite kupiti, često nećete imati ono iskustvo kupovine koje bi stekli kada bi o proizvodu mogli razgovarati s prodavačem te pitati o najsitnijim detaljima koji vas zanimaju.
Ne možete vidjeti proizvod uživo
Neki kupci izbjegavaju kupovinu online iz jednostavnog razloga što neće moći vidjeti ili opipati proizvod koji kupuju uživo. Za mnoge je kupce to od velikog značaja i zato baš ne preferiraju kupovati na takav način.
Selidba poslovanja na Internet pun pogodak
Trgovine nisu jedine koje bilježe velike profite selidbom dijela poslovanja na Internet. Uglavnom su u profitu sve djelatnosti koje su u tom činu uspjele, a ljudi su ih koristili na gotovo dnevnoj bazi. Još jedan izuzetno dobar primjer je casino industrija i općenito industrija zabave. Kada se prisjetimo na koji su ljudi nekoć uživali u najdražim casino igrama, a kako to mogu činiti danas u online casinima kao što je Rizk hr, vidimo koliku dozu olakšanja Internet nosi.
Sukladno trgovini, industrija koja je u profitu je i dostavna industrija. One su zapravo usko povezane te ne bi mogle funkcionirati jedna bez druge. Može se reći da će profiti dostavnih službi postojati sve dok ih ostvaruju i trgovine. Ostaje nam samo vidjeti u kojem će smjeru ići taj napredak i online poslovanje te što nas sve novo čeka u takvim industrijama.