Malim tvrtkama SEO može pomoći oko povećanja svjesnosti o postojanju brenda, ali i utjecati na poboljšanje prodajnih rezultata.
Živimo u doba u kojem se poslovanje većine gospodarskih djelatnosti preselilo na Internet, a kupci do željenih proizvoda i usluga često dolaze upravo putem tražilica. Baš zbog toga SEO (eng. “Search Engine Optimisation) je postao jedna od najvažnijih poslovnih strategija za velike tvrtke, a još bitniji je za one male.
Radi se o prilagođavanju vašeg sadržaja tražilicama poput Googlea. Takve platforme imaju svoja pravila prema kojima rangiraju stranice, a zatim listu rangiranih linkova serviraju svojim korisnicima.
SEO se sastoji od prilagođavanja strukture vašeg web stranice načinu na koji Googleovi “pauci” indeksiraju sadržaj, a dio optimizacije je i oblikovanje vaših objava prema onome što vaši potencijalni kupci pretražuju na Internetu. Pomaže i međusobno linkanje vaših stranica, a još važnije je dobivanje poveznica s vanjskih izvora, što potvrđuje da imate autoritet.
U svakom slučaju, Googleov je cilj izlistati svojim korisnicima one linkove koji imaju najveće izglede zadovoljiti njihove potrebe. Ako ste vi u stanju tome se prilagoditi, time ćete značajno poboljšati svoju poziciju u odnosu na konkurenciju i tako stvoriti čvrste temelje za uspješno poslovanje.
Može li SEO smanjiti troškove poslovanja?
Jedna od prednosti uspješne optimizacije web stranice za tražilice definitivno je smanjenje troškova vašeg poslovanja. Naime, ako se pri pretragama vaš sadržaj nalazi u vrhu nećete trebati ulagati pregršt novaca u oglašavanje, a svejedno će potencijalni kupci dolaziti k vama.
To se zove “organski promet”, a radi se o posjećivanju vašeg sajta bez da ste morali uložiti novac kako bi vas korisnici primijetili. To je nešto što zlata vrijedi, u doba kada troškovi oglasa na Googleu i društvenim mrežama postaju sve veći.
Zbog toga male tvrtke sve veći fokus stavljaju na stvaranje kvalitetnog i vješto strukturiranog sadržaja, koji ne samo što olakšava prodaju jednom kad se kupac nađe na web stranici, već vam i poboljšava poziciju na tražilicama te tako smanjuje troškove poslovanja.
Kako SEO analize mogu unaprijediti poslovanje?
SEO kao poslovna djelatnost započeo je prilagođavanjem web stranica zahtjevima tražilica, no danas je postao i puno više od toga.
Naime, tvrtke specijalizirane za SEO analizu danas ne samo što vam mogu dati informacije kako prilagoditi sadržaj zahtjevima Googlea, već vam daju uvid u poslovanje vaše konkurencije pa i listu stranica koje su spremni linkati k vama, čime će podići vaš renking na tražilicama.
Moderna SEO analiza dat će vam i ideje o problemima s kojima se susreću vaši potencijalni kupci, a samim time i teme o kojima možete pisati na svom blogu i na društvenim mrežama.
Ovaj tip analitike otkriva čak i koliko novaca trebate uložiti za oglašavanje na različitim ključnim riječima, a i pitanja koja si kupci najčešće postavljaju u vašoj niši. To znači da oni koji provedu opsežnu SEO analizu imaju ogromnu prednost u odnosu na konkurenciju pa ovaj tip istraživanja tržišta danas definitivno vrijedi implementirati.
Koje su najbolje SEO strategije?
Optimizacija za tražilice je kompleksna i sastoji se od prilagođavanja sadržaja na vašoj web stranici, ali i njezinog povezivanja s drugim autoritetima na vašem tržištu.
Najvažnije je učiniti vašu stranicu brzom i napraviti strukturu u kojoj će se lako snalaziti svi koji je posjete, od kupaca do Googleovih “pauka”. To znači da navigacija mora biti smislena i logično voditi kroz najvažnije kategorije vašeg poslovanja, a formatiranje teksta treba izgledati tako da olakšava čitanje i izdvaja pojedine cjeline.
SEO se fokusira i na linkanje, jer upravo skakanje s linka na link je način na koji Googleovi “pauci” pregledavaju Internet i indeksiraju stranice. Baš zato se preporučuje da svaka vaša stranica ima pokoji link koji vodi na poveznicu unutar vašeg sajta, a preporučuju se i linkovi koji vode na autoritete unutar vaše djelatnosti.
Jednako važno je dobiti linkove s vanjskih stranica na vaš sadržaj, što se postiže pisanjem kvalitetnih tekstova, ali i pregovaranjem s vlasnicima različitih web stranica koje su spremne pod određenim uvjetima dati vam poveznicu.
U optimizaciji za tražilice bitne su i ključne riječi koje upisuju potencijalni kupci prilikom pretraživanja. Njima prilagođavate svoj sadržaj, s ciljem da se nađete visoko na tražilicama i tako dobijete priliku ispuniti korisniku onu želju koju pokušava realizirati pretraživanjem Interneta.
U svakom slučaju, SEO danas ima veliku važnost za poslovanje, a posebno to dolazi do izražaja kod malih tvrtki, s ograničenim budžetom za oglašavanje. Zahvaljujući optimizaciji za tražilice moguće je doći do publike bez konstantnih ulaganja, zbog čega se isplati potruditi se da se nađete na vrhu liste prilikom pretraživanja vaših kupaca.