Internetski marketing imat će i u novoj kalendarskoj godini važnu ulogu u poslovanju hrvatskih tvrtki, a gdje se oglašavati ovisit će prije svega o djelatnosti kojom se bavite i publici koju pokušavate angažirati.
Internet je već dugo najbolje mjesto za oglašavanje u našoj zemlji, što zbog nižih troškova oglasa nego u tradicionalnim medijima, što zbog mogućnosti preciznog ciljanja publike, na temelju njihovih demografskih karakteristika i interesa.
A iako se internetski marketing iz godine u godinu mijenja te pred oglašivača stavlja sve više izazova, i u 2023. godini online oglašavanje ostaje bolji izbor u odnosu na reklame na televiziji ili na radiju.
Pa bilo da želite promovirati neki vizual na Instagramu ili možda skidanje aplikacije putem Facebooka, u novoj kalendarskoj godini mogli biste imati dobre rezultate vašeg oglašavanja, pod uvjetom da dobro odradite posao oko ciljanja publike…
Koje karakteristike ima vaš idealan kupac?
Na kojoj društvenoj mreži ćete se oglašavati ovisit će prije svega o tome u koju demografsku skupinu spadaju vaši kupci. Pa će tako Facebook biti pogodan za ciljanje korisnika zrele i srednje dobi, dok ćete potpuno promašiti ako ste fokusirani na mlađe.
Što se Instagrama tiče, tu je dobna struktura raznolikija i nešto mlađa, a ne zaboravimo ni TikTok, na kojem je prosječno najmlađa populacija, ali i sve više starijih, zbog čega ugledne tvrtke sve više pažnje usmjeravaju upravo na ovu društvenu mrežu.
Pri izboru gdje se oglašavati važni su svakako i interesi vaših kupaca. Ako ste dobro upoznati s njima, lako ćete ih pronaći na Facebooku pa i Instagramu, pogotovo ako im nudite konkretne proizvode ili usluge. Za one koji posluju po B2B modelu LinkedIn je i dalje mreža koju treba uzeti u obzir, dok takav tip suradnje teško da ćete realizirati na TikToku.
No, postoje mnoge djelatnosti koje uspijevaju pronaći svoju publiku na TikToku, uključujući odvjetnike pa i stomatologe, zbog čega nije loše razmisliti možete li uklopiti svoj oglas u kratak i zabavan sadržaj, kakvog traže korisnici ove trendi video mreže….
Podržava li mreža vašu djelatnost?
Prije nego što osmislite strategiju oglašavanja i pripremite budžet za marketing na nekoj društvenoj mreži, svakako prvo provjerite podržava li uopće vašu djelatnost, kao i tip oglasa koji želite objaviti.
Pa su tako cigarete, lijekovi, alkohol i oružje među zabranjenim proizvodima na Facebooku, a i na većini drugih društvenih mreža.
Tu se ipak s vremenom mijenjaju pravila pa recimo sada Facebook dozvoljava oglase za igre na sreću, što prije nije bio slučaj. To znači da će vam tamo reklama za Bet at home i druge kladionice vjerojatno iskočiti ako ste zaljubljenik u sport, a priređivači takvih igara vrlo su aktivni i na Twitteru.
Ako znate da društvena mreža neće praviti probleme oko onog što nudite i vaših oglasa, a na njoj se nalaze korisnici koji po svojim interesima i demografskim karakteristikama odgovaraju personi vašeg kupca, tada vam još preostaje uzeti u obzir doseg.
Istina je, one društvene mreže kod kojih se mnogo tvrtki oglašava imaju manji doseg oglasa, odnosno manje vraćaju za uloženi novac. Zato se uvijek isplati biti među prvima s marketingom na nekoj novoj društvenoj mreži, prije nego joj doseg oglasnog prostora padne.
Baš zato oglašivači na Internetu intenzivno proučavaju u 2023. godini kako napraviti oglas koji će imati efekt na TikToku. Na toj društvenoj mreži doseg vaših objava još uvijek je prilično velik, što može poslužiti za razvijanje svjesnosti o vašem brendu, ali i za prodaju.
Budno se prate i nove mreže koje bi mogle iskočiti u prvi plan, a što se onih starih tiče, uz oglase svakako treba do kupaca pokušati doći i organski, putem grupa fokusiranih na vašu djelatnost, kao i stvaranjem vjernih pratitelja vaših društvenih profila i efikasnom komunikacijom s njima. Ne zaboravimo ni influencere, koji vam svojim objavama mogu značajno podići prodaju.
U svakom slučaju, oglašavanje na društvenim mrežama danas traži da se izdvojite iz prosječnosti i koristite sva raspoloživa oruđa za dolazak do kupaca, a oni koji su u tome vješti još godinama će moći postići povoljan odnos uloženog u marketing i zarađenog od prodaje.