Ako niste zadovoljni poslovanjem svoje web trgovine, a uvjereni ste u kvalitetu svojih proizvoda ili usluga, postoji pregršt različitih stvari koje možete unaprijediti, u svrhu poboljšanja prodaje…
Internetske trgovine apsolutni su hit u Hrvatskoj posljednjih godina, s prometom koji rapidno raste na e-commerce tržištu i definitivno još nije došao do svog vrhunca.
Tko ima konkurentan proizvod i zna mu odrediti cijenu u skladu s onim što se odvija na tržištu, definitivno ima priliku odlično poslovati i ostvarivati zacrtane ciljeve.
No, ako niste zadovoljni kako posluje vaša e-trgovina, nije sve izgubljeno. Vrijeme je da unaprijedite vaš web shop, tamo gdje pokazuje najveće slabosti. Donosimo šest stvari u kojima bi mogao biti problem…
Internetski marketing
U današnje vrijeme apsolutno je nemoguće uspješno voditi online trgovinu, bez efikasnog oglašavanja na Googleu ili društvenim mrežama.
Ako vaše oglašavanje ne donosi rezultate u skladu s očekivanjima, razmislite gdje je zapravo vaša ciljana publika i koristite li zapravo najbolje marketinške kanale za vaše poslovanje. Tko zna, možda se vaši kupci nalaze na Googleu, a ne na Facebooku. Ili obratno.
Analizirajte vlastite oglase, kao i “landing” stranice na koje dovodite svoje kupce “call to action” porukom. Mijenjate budžet koji ste spremni dati na jedan oglas, kako biste vidjeli možete li tako poboljšati svoju poziciju. Također, provjerite funkcionira li dobro vaš remarketing, odnosno vraćate li prave kupce u prodajni proces, one koji su bili najbliže kupovini, prije nego su odustali…
Detaljna analitika
Prava analiza može vam otkriti što krivo radite, kao i koji je najbolji smjer za budućnost vašeg poslovanja. Nema sumnje, demografski podaci o vašim kupcima, kao i kanali putem kojih dolaze u vašu online trgovinu puno će vam reći o načinu na koji trebate komunicirati s njima i kako se oglašavati.
Analitika je tu da vam pokaže postoje li problemi s otvaranjem nekih stranica u vašem web shopu, kao i prolazi li glatko proces plaćanja ili se javljaju određeni problemi. Naravno, sve to uz detaljne podatke o samoj prodaji i profitu, koji otkrivaju isplativost svega onog što svakodnevno radite.
Praćenje konkurencije
Teško je ostvariti poslovni uspjeh ako ignorirate ono što rade drugi. Praćenje konkurencije izuzetno je bitno, bilo da se s drugima natječete za oglašavačke pozicije, bilo da pratite trendove i tražite svježe ideje za komunikaciju s kupcima i prezentaciju onog što prodajete.
Praćenje konkurencije iliti competitor price monitoring danas se radi analizom svega što drugi nude u svojim web shopovima, kao i praćenjem društvenih mreža te newslettera. Tu su i specijalizirane aplikacije, koje nude detaljne informacije o cijenama, kategorizaciji proizvoda, promotivnim akcijama i ostalim potezima konkurenata, kako u Hrvatskoj, tako i na globalnom tržištu. To je jedan koristan alat o kojem biste također trebali razmisliti…
API softver
Ako želite svoju web trgovinu što bolje prilagoditi zahtjevima tržišta, tada je dobra odluka potražiti API rješenja za vaše poslovanje.
Application Programming Interface je softver koji će vaš e-commerce sustav povezati s vanjskom aplikacijom. Takav softver može poput onog kojeg nudi dynamic-pricing.eu imati u sebi algoritam koji uzima u obzir brojne faktore na tržištu, kako bi odredio cijenu koja će dati najbolje poslovne rezultate kod vaših kupaca.
To su rješenja koja predstavljaju budućnost e-trgovine i dat će značajnu prednost onima koji se na vrijeme prilagode donošenju odluka na temelju matematičkih izračuna, baziranih na analitici poslovanja web shopa, ali i svim drugim važnim pokazateljima u vašoj poslovnoj branši…
Newsletter automatizacija
Newsletter je moćno oružje svake online trgovine, pogotovo ako znate kako segmentirati vašu publiku i olakšati si život automatizacijom, odnosno slanjem unaprijed spremnih mailova, koji se aktiviraju u određenim okolnostima.
Automatski newsletter poslužit će vam da trgnete uspavane kupce i vratite ih u prodajni proces, ali i pokažete im da vam je stalo do njih i vašeg poslovnog odnosa. Što ste segmentiranje kupaca efikasnije proveli, prema njihovim preferencijama i karakteristikama, to će vam biti lakše osmisliti automatizaciju koja daje rezultate, ali i slati redoviti newsletter na koji će korisnici reagirati na pozitivan način pa imajte i to na umu…
SEO optimizacija
Istina je, što ste bolje pozicionirani na tražilicama, to će više kupaca znati za vas. Zato je SEO optimizacija web shopova toliko bitna, jer putem tražilica u vaš web shop dolaze oni korisnici Interneta koji aktivno traže ono što prodajete, a samim time su i puno bliže kupovini, od onih koji vas posjete s društvenih mreža.
Ako se vaša e-trgovina rijetko pojavljuje na dobrim pozicijama u Google tražilici, potrudite se optimizirati kategorije i proizvode, kako bi unaprijedili svoj renking. Riješite se slomljenih linkova, učinite navigaciju smislenom i intuitivnom, a stranice s proizvodima kreirajte prema najnovijim SEO standardima.
Korisnička podrška
Nema sumnje, o odnosu s kupcima ovisit će uspjeh vašeg poslovanja. Ako se na Internetu pročuje da ste neljubazni i ne uvažavate konstruktivne kritike, to će utjecati na vašu prodaju.
S druge strane, ako ste dostupni u svakom trenutku i brzo dajete potrebne informacije i rješavate probleme, imate velike izglede zadržati kupce i učiniti ih dugoročno vjernima.
Zato unaprjeđenje korisničke podrške može biti jedno od rješenja za poboljšanje vašeg poslovanja. Danas uvođenje chata uživo, dostupnog tijekom radnih sati jedno je od popularnih rješenja, kao i angažman specijalista za komunikaciju s kupcima na društvenim mrežama.
Sve to pomaže poboljšanju imidža vašeg brenda, a u kombinaciji s ostalim ključnim aspektima poslovanja na kojima treba raditi, može biti presudno da u godini koja dolazi ostvarite rast prometa u vašoj online trgovini…