WordPress je vodeći CMS kada pričamo o upravljanju sadržaja na web stranicama. Ako znamo koliko je važno SEO optimiziranje web sajta, lako ćemo u taj kontekst spomenuti SEO za WordPress. U nastavku ćemo spomenuti osnovne postavke koje trebate uraditi za što bolju SEO optimizaciju WordPress sajta.
Prije nego krenemo sa WordPress postavkama, spomenut ćemo neke korake koji prethode.
Odaberite pouzdan Hosting provider
Kada tražite pouzdanog hosting partnera, gledate da vam pružatelj usluge može isporučiti odgovarajuću brzinu, uptime status i sigurnost. Potrudite se pažljivo sagledati opcije i odabrati kvalitetan hosting.
Brzina web sajta ima direktan i veliki utjecaj na WordPress SEO, odakle i dolazi potreba za dobrim hosting uslugama.
Odaberite SEO-friendly WordPress temu
Prvi put kada instalirate WordPress, aktivirana tema će biti neka od standardnih WordPress tema. Moguće da ugledate „Twenty Twenty“ temu, ili neku drugu unaprijed instaliranu temu.
Vjerojatno ne želite raditi vaš novi web sajt na standardnoj temi, i tražit ćete neku drugu prilagođenu vašim potrebama i zamislima za sajt koji ćete graditi. Pažljivo birajte temu za vaš sajt. Nemojte zanemariti tehničke karakteristike i odabrati temu samo po onome što vidite. Tema koja je funkcionalna i vizualno na tragu onoga što tražite, treba biti spremna za SEO. Kažemo da je tema SEO-friendly.
Mnogi će autori za svoju temu tvrditi da je SEO-friendly i SEO-ready, što ne mora nužno biti istina. Teme znaju imati u sebi različite skripte koje se izvode, mnoge vanjske resurse (Fonts, …) što usporava učitavanje samog sajta. Prije nego se odlučite za WordPress temu, pronađite njezin demo, i provjerite ga pomoću Google web.dev alata.
Instalirajte WordPress SEO dodatak
Za dobar WordPress web site, i dobar SEO, potrebno je instalirati, aktivirati i konfigurirati SEO dodatak. Srećom, dva najpoznatija SEO dodatka su besplatna, a na vama je da odaberete onaj koji želite koristiti. Rade istu stvar, na različite načine, i stvar odabira na kraju se svede na neko osobno iskustvo ili trenutni odabir.
Yoast SEO, ili All In One SEO Pack. Kako smo već spomenuli, na vama je da odaberete onaj „bolji“, instalirate ga i aktivirate.
- Pročitajte više na temu: WordPress Plugin (WordPress dodatak)
Kada ste aktivirali SEO dodatak, vrijeme je da uradite konfiguraciju. Dakle, SEO se neće uraditi sam, instaliranjem SEO dodatka. Ovaj WordPress plugin služi da vam olakša posao, a na vama je da završite SEO optimiziranje vašeg web sajta.
Odlučite se za preferirani naziv domene
Na što se točno odnosi ovaj podnaslov? Recimo da ste izabrali vašu domenu, slobodna je, zakupili ste je i na njoj ćete graditi WordPress site. Neka to bude nazivdomene.com. Dakle, vaš naziv domene može biti korišten ili napisan na 4 različita načina.
https://nazivdomene.com
http://nazivdomene.com
https://www.nazivdomene.com
http://www.nazivdomene.com
Znamo da https protokol donosi sa sobom i sigurnost, digitalni certifikat i kao takav poželjan je u svakom smislu. Google prilikom rangiranja daje prednost https protokolu, te će stranice sa tim predznakom biti bolje pozicionirane.
www ili no-www je odluka koju sami trebate donijeti, i nema utjecaja na SEO. Važno je samo odlučiti se na vrijeme i graditi projekt na takav način.
U WordPress postavkama unesite preferirani naziv domene. Kada ste to uradili, sav sadržaj koji dolazi na druge domene (www, http, …) bit će pravilo preusmjeren na preferiranu domenu. Naravno, kada koristite https kao preferiranu domenu, trebate imati uspješno instaliran certifikat koji se odnosi na nju i radi ispravno.
Provjerite da je site dostupan tražilicama
WordPress daje administratoru mogućnost da „obeshrabri“ tražilice od indeksiranja. Opcija dobro dođe na početku, dok još uvijek radite na podešavanju i uštimavanju. Kasnije, kada želite web staviti u produkciju, opciju „discourage search engines from indexing“ trebate isključiti.
Uključite SEO-friendly URL konstrukciju
Link, odnosno poveznica, može imati različitu strukturu. WordPress ima dosta dobro rješenje za konfiguraciju URL strukture, pa predlažemo da se malo pozabavite po tom pitanju. Nemojte ostaviti URL strukturu kako je zadano, jer nije ugodna oku, ali niti SEO-friendly. Odaberite način strukture linka kako odgovara vašem web projektu.
Ubacite novi web site u Google Search Console
Google će indeksirati web site svakako, ali će sve bolje i brže proći ako vaš novi web ubacite u Google Search Console. Da bi ubacili web projekt u Google Search Console i pratili podatke koje će Google vremenom izvještavati, trebate potvrditi vlasništvo nad tim projektom ili domenom.
Nudi se više načina za potvrde vlasništva, pa je na vama da izaberete sebi najbolji.
Kada ste potvrdili vlasništvo nad domenom ili web projektom, za ovaj dio priče još vam ostaje dodati mapu linkova vaših stranica. Ako koristite neke SEO dodatke, vjerojatno već imate izgrađen sitemap.xml file. Provjerite dokumentaciju SEO dodatka koji koristite, pronađite putanju do tog fajla i dodajte ga u GSC u polje Add New Sitemap.
Zaključak
Ovim smo završili osnove WordPress SEO postavki za nove projekte koje imate namjeru raditi. Koraci mogu imati manja odstupanja, ovisno o verziji WordPress instalacije, dodatku kojeg koristite i Google nadogradnjama, ali su smjernice relevantne i pomoći će mnogima. Nadamo se da će ovaj tutorial dobro doći novim web majstorima, i pomoći im u njihovim prvim koracima u svijetu interneta.