Ako vam na naslovnici Facebooka iskoči nekakav post osobe ili tvrtke koju nemate u prijateljima i niste “lajkali”, moguće je da ćete vidjeti da uz objavu piše “sponzorirano”. Razlog tome je činjenica da osoba koja ju je objavila koristi Facebook marketing. Facebook marketing do prije nekoliko godina bio je neizostavna vrsta marketinga svog dobro informiranog vlasnika bilo kojeg poslovanja.
Bio je to jednostavno savršen oblik marketinga, vrlo povoljan i efikasan.
No, vremena su se nažalost promijenila. Cijena Facebook reklama je od tada skočila u nebo. Zapravo, cijena je toliko otišla u nebo da je u pitanje dovedena i sama isplativost.
Bitna napomena je da pri ovom ne mislim na vrijednost FB “lajka” za ljude koji se bave CPC metodama zarade nego onih koji su u poslovima kao što su:
- web shop
- službene stranice firme za xy (npr. firma za proizvodnju i ugradnju kućnih vrata)
Plaćanje Facebook reklama za povećanje broja fanova
Ono što samo primjetili, u zadnje vrijeme, broj Facebook “lajkova” najviše služi za “vidi, mi imamo stranicu od 20 000 lajlova”. Facebook reach (doment pojedine objave) na takvim stranicama je poprilično loš, na većini stranica koje samo vodili reach je ispod 5%.
Idemo pretpostaviti da vodimo jedan web shop raznolike robe.
- Ukoliko stranica ima 10 000 fanova, reach je 5% na post, što je 500 ljudi.
- Za skupiti 10 000 ljudi na fan stranicu nekog shopa like košta cca 0.1€ (za RH) što nas dovodi do ulaganja od 1000€ za tih 10 000 lajkova
- pretpostavit ćemo da dnevno radimo 3 objave, što omogućuje organic reach 1500
- taj isti reach možemo dobiti za 1-1.5€
- post koji reklamiramo sa 1e možemo ciljati specijalnu publiku i veća je vrijednost da će netko kupiti proizvod koji reklamiramo
- reklamiranjem FB stranice kao cjeline (za dobijanje lajkova) ne možemo prilagoditi jednom proizvodu nego ciljamo neku širu publiku.
–> za cijenu od 10 000 lajkova možemo 2.5 godine reklamirati svaki pojedini prost (i usput dobiti pokoji like)
Zaključak (1): plaćanje “lajkova” za stranicu web shopa je potpuno neisplativo i služi samo za “vidi mene, imam puno lajkova i to je znak da nešto vrijedim”.
Plaćanje Facebook reklama
Idemo sada pretpostaviti da vodimo Facebook stranicu i cjelokupni Facebook marketing jedne tvornice namještaja.
U razmišljanju kako ulog u Facebook marketing učiniti isplativim, nažalost, zaključili smo kako je to gotovo nemoguće!
Razlozi
- Facebook je pretrpan raznim reklamama, oglasima te ih ljudi sve više na svojoj FB naslovnici samo prelistaju reklamu bez da uopće na nju obrate pozornost.
To prelistavanje Vi kao investitor plaćate i naravno da Vam se neće isplatiti.
- Ljudi ne koriste Facebook u poslovne svrhe, nego u svrhu zabave i razonode.
Pretpostavimo da smo reklamirali objavu jedne kuhinje. Ljudi će Vam vrlo brzo zatrpati inbox stranice s upitom o cijene te kuhinje… ali, rezultat svih tih upita bit će oduzimanjem dragocjenog vremena Vas ili Vaših radnika zaduženih za taj segment poslovanja.
Objašnjenje te situacije vrlo je jednostavno. Ljudima se svidjela kuhinja, ali ih generalno ne zanima kupnja iste… a za cijenu se interesiraju čisto iz neke znatiželje.
ZAKLJUČAK
Do prije nekoliko godina, Facebook marketing bio je najbolji oblik promidžbe. No, vremena se brzo mijenjaju, pa se tako promijenilo i to. Danas ovaj oblik marketinga više nije toliko isplativ i zapravo nam može služiti samo za “brendiranje” i dopiranje do određenog broja ljudi.
Ukoliko planirate, ili ste planirali ulaganje u Facebook marketing u nadi kako ćete prodajom (bilo čega) doći do pozitivnog odnosa uloženog i zarađenog – mi bi smo Vam savjetovali da trebate promijeniti svoj poslovni plan.
Također, vrijedi napomenuti i da je politika potvrde profila znatno postrožena na Facebooku pa ćete se tako možda morati namučiti jednom kada Facebook odluči kako želi da dokažete svoj identitet kako biste mogli nastaviti koristiti Facebook marketing.