HIT.hr HIT.hr
  • Tech
    TechViše
    Kako izabrati gaming miš? Donosimo 9 korisnih savjeta
    Kako izabrati gaming miš? Donosimo 9 korisnih savjeta
    23 minuta čitanja
    Kako produžiti trajanje baterije mobitela? Evo 9 trikova
    Kako produžiti trajanje baterije mobitela? Evo 9 trikova
    14 minuta čitanja
    Kako PDF prebaciti u Word? 9 savjeta
    Kako PDF prebaciti u Word? 9 savjeta
    17 minuta čitanja
    Kako skenirati dokument? 9 savjeta za top kvalitetu skena
    Kako skenirati dokument? 9 savjeta za top kvalitetu skena
    20 minuta čitanja
    Kako odabrati laptop? 8 savjeta za najbolju kupnju
    Kako odabrati laptop? 8 savjeta za najbolju kupnju
    21 minuta čitanja
  • Biznis i zarada
    Biznis i zaradaViše
    Kako zaraditi na TikToku? Top 9 ideja za kreatore sadržaja
    Kako zaraditi na TikToku? Top 9 ideja za kreatore sadržaja
    21 minuta čitanja
    Kako postati developer? 9 koraka do prve IT pozicije
    Kako postati developer? 9 koraka do prve IT pozicije
    20 minuta čitanja
    Kako zaraditi preko Pinteresta: 8 strategija za uspjeh
    Kako zaraditi preko Pinteresta? 8 strategija za uspjeh
    22 minuta čitanja
    Što je aircash i kako funkcionira? 7 najbitnijih stvari
    Što je aircash i kako funkcionira? 7 najbitnijih stvari
    20 minuta čitanja
    Što je blog i 6 načina kako ga unovčiti
    Što je blog i 6 načina kako ga unovčiti
    22 minuta čitanja
  • Tutorijali
    TutorijaliViše
    Kako spojiti PDF dokumente? 9 razloga za online alate
    Kako spojiti PDF dokumente? 9 razloga za online alate
    20 minuta čitanja
    kako promijeniti wifi lozinku preko mobitela
    Kako promijeniti wifi lozinku preko mobitela? – Brzi vodič
    4 minuta čitanja
    mobitel se ugasio i neće se upaliti
    Mobitel se ugasio i neće se upaliti: 5 uzroka i rješenja
    7 minuta čitanja
    nestajuće poruke whatsapp
    Što su Whatsapp nestajuće poruke? – Detaljan vodič
    5 minuta čitanja
    kako isključiti talkback
    Kako isključiti TalkBack na mobitelu? Brzo i jednostavno
    4 minuta čitanja
  • Internet
    InternetViše
    Kako funkcionira web stranica? (20 zanimljivosti)
    28 minuta čitanja
    Kako Internet danas olakšava dolazak do potencijalnih kupaca?
    5 minuta čitanja
    kupovina online
    Top 5 savjeta za sigurno online plaćanje (2024)
    5 minuta čitanja
    U ovom tekstu otkrijte koji cloud odabrati za svoje potrebe
    Koji cloud odabrati? 5 besplatnih servisa za kućne korisnike
    14 minuta čitanja
    ključna predviđanja za razvoj društvenih mreža
    Razvoj društvenih mreža (9 ključnih predviđanja)
    14 minuta čitanja
  • Web dizajn
  • SEO
  • Hosting
  • Gadgeti
  • Zabava
Trenutno čitate: Facebook marketing – isplati li se ulagati u njega?
Podijeli
Font ResizerAa
HIT.hr HIT.hr
Font ResizerAa
  • Tech
  • Biznis i zarada
  • Tutorijali
  • Internet
  • Web dizajn
  • SEO
  • Hosting
  • Gadgeti
  • Zabava
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila privatnosti
  • Kontakt
© 2022 HIT.hr. Filip Media d.o.o.. Sva prava pridržana
Biznis i zaradaInternet

Facebook marketing – isplati li se ulagati u njega?

HIT.HR
Ažurirano: 02/12/2022 03:21
HIT.HR
Podijeli
Facebook marketing
Podijeli

Ako vam na naslovnici Facebooka iskoči nekakav post osobe ili tvrtke koju nemate u prijateljima i niste “lajkali”, moguće je da ćete vidjeti da uz objavu piše “sponzorirano”. Razlog tome je činjenica da osoba koja ju je objavila koristi Facebook marketing. Facebook marketing do prije nekoliko godina bio je neizostavna vrsta marketinga svog dobro informiranog vlasnika bilo kojeg poslovanja.

Bio je to jednostavno savršen oblik marketinga, vrlo povoljan i efikasan.
No, vremena su se nažalost promijenila. Cijena Facebook reklama je od tada skočila u nebo. Zapravo, cijena je toliko otišla u nebo da je u pitanje dovedena i sama isplativost.
Bitna napomena je da pri ovom ne mislim na vrijednost FB “lajka” za ljude koji se bave CPC metodama zarade nego onih koji su u poslovima kao što su:

  • web shop
  • službene stranice firme za xy (npr. firma za proizvodnju i ugradnju kućnih vrata)

Plaćanje Facebook reklama za povećanje broja fanova

facebook marketing
Foto: Pixabay

Ono što samo primjetili, u zadnje vrijeme, broj Facebook “lajkova” najviše služi za “vidi, mi imamo stranicu od 20 000 lajlova”. Facebook reach (doment pojedine objave) na takvim stranicama je poprilično loš, na većini stranica koje samo vodili reach je ispod 5%.

Idemo pretpostaviti da vodimo jedan web shop raznolike robe.

  • Ukoliko stranica ima 10 000 fanova, reach je 5% na post, što je 500 ljudi.
  • Za skupiti 10 000 ljudi na fan stranicu nekog shopa like košta cca 0.1€ (za RH) što nas dovodi do ulaganja od 1000€ za tih 10 000 lajkova
  • pretpostavit ćemo da dnevno radimo 3 objave, što omogućuje organic reach 1500
  • taj isti reach možemo dobiti za 1-1.5€
  • post koji reklamiramo sa 1e možemo ciljati specijalnu publiku i veća je vrijednost da će netko kupiti proizvod koji reklamiramo
  • reklamiranjem FB stranice kao cjeline (za dobijanje lajkova) ne možemo prilagoditi jednom proizvodu nego ciljamo neku širu publiku.
    –> za cijenu od 10 000 lajkova možemo 2.5 godine reklamirati svaki pojedini prost (i usput dobiti pokoji like)
Zaključak (1): plaćanje “lajkova” za stranicu web shopa je potpuno neisplativo i služi samo za “vidi mene, imam puno lajkova i to je znak da nešto vrijedim”.

Plaćanje Facebook reklama

facebook marketing
Foto: Pixabay

Idemo sada pretpostaviti da vodimo Facebook stranicu i cjelokupni Facebook marketing jedne tvornice namještaja.

U razmišljanju kako ulog u Facebook marketing učiniti isplativim, nažalost, zaključili smo kako je to gotovo nemoguće!

Razlozi

  • Facebook je pretrpan raznim reklamama, oglasima te ih ljudi sve više na svojoj FB naslovnici samo prelistaju reklamu bez da uopće na nju obrate pozornost.

To prelistavanje Vi kao investitor plaćate i naravno da Vam se neće isplatiti.

  • Ljudi ne koriste Facebook u poslovne svrhe, nego u svrhu zabave i razonode.

Pretpostavimo da smo reklamirali objavu jedne kuhinje. Ljudi će Vam vrlo brzo zatrpati inbox stranice s upitom o cijene te kuhinje… ali, rezultat svih tih upita bit će oduzimanjem dragocjenog vremena Vas ili Vaših radnika zaduženih za taj segment poslovanja.
Objašnjenje te situacije vrlo je jednostavno. Ljudima se svidjela kuhinja, ali ih generalno ne zanima kupnja iste… a za cijenu se interesiraju čisto iz neke znatiželje.

ZAKLJUČAK

facebook marketing
Foto: Pixabay

Do prije nekoliko godina, Facebook marketing bio je najbolji oblik promidžbe. No, vremena se brzo mijenjaju, pa se tako promijenilo i to. Danas ovaj oblik marketinga više nije toliko isplativ i zapravo nam može služiti samo za “brendiranje” i dopiranje do određenog broja ljudi.

Ukoliko planirate, ili ste planirali ulaganje u Facebook marketing u nadi kako ćete prodajom (bilo čega) doći do pozitivnog odnosa uloženog i zarađenog – mi bi smo Vam savjetovali da trebate promijeniti svoj poslovni plan.

Također, vrijedi napomenuti i da je politika potvrde profila znatno postrožena na Facebooku pa ćete se tako možda morati namučiti jednom kada Facebook odluči kako želi da dokažete svoj identitet kako biste mogli nastaviti koristiti Facebook marketing.

 

Podijeli ovaj članak
Facebook Twitter Copy Link Print
Podijeli
Prethodni članak kako postati bloger Kako postati bloger – odgovorite na ovih 5 pitanja
Sljedeći članak Online kupovina je budućnost (i sadašnjost) svakog od nas!

Najnovije

Kako izabrati gaming miš? Donosimo 9 korisnih savjeta
Kako izabrati gaming miš? Donosimo 9 korisnih savjeta
Tech
seo
Zašto je SEO ključan ako želiš veću vidljivost? (4 razloga)
Hosting & Domene
Kako produžiti trajanje baterije mobitela? Evo 9 trikova
Kako produžiti trajanje baterije mobitela? Evo 9 trikova
Tech
Kako PDF prebaciti u Word? 9 savjeta
Kako PDF prebaciti u Word? 9 savjeta
Tech
Copyright 2018-2024 © Sva prava pridržana.
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila privatnosti
  • Kontakt
Welcome Back!

Sign in to your account

Zaboravljena lozinka?