Honorarni posao (ili posao “sa strane”) je nešto što danas treba sve više ljudi kako bi osigurali dodatni izvor financija. Uz redovni posao koji obavljaju, upravo bi honorarni posao donosi onaj iznos prihoda koji omogućuje “luksuz” koji si redovnom plaćom ne mogu priuštiti.
Na internetu postoji cijeli niz poslova koje možete obavljati iz udobnosti svog doma. U tom moru “mikro” poslova mi bi smo istaknuli pisanje tekstova, članaka, vodiča (…) kao jedan od najboljih.
Nije vam potreban apsolutno nikakav početni ulog. Odmah možete početi zarađivati, no prije toga morate ipak naučiti kako taj posao raditi kvalitetno.
Pisanje tekstova – moguća zarada?
Kao i sve drugo, zaradu kroz pisanje tekstova diktira zakon ponude i potražnje. Odnos ponude i potražnje na našem tržištu trenutno je povoljan za one koji tu uslugu nude pa je tako i cijena pisanja dosta visoka.
Da budemo precizniji, cijena pisanja tekstova trenutno se kreće između 1-1$ po 100 riječi.
U prevedenom, za 1000 napisanih riječi možete zaraditi između 65 i 100 kn.
Naravno, kao i u svakom drugom poslu, cijena prati kvalitetu vaših tekstova. Oni iznimno dobri tekstovi vrijediti će više, a ukoliko ih budete znali pisati – nećete imati problema s pronalaskom posla.
Nije loša zarada za jedan honorarni posao, zar ne?
Koje predispozicije su mi potrebne za ovaj honorarni posao?
- Kako bi ste bili uspješni u pisanju tekstova, članaka (…) morate jako dobro poznavati gramatiku i pravopis jezika na kojem pišete tekst.
- Potrebno je da imate temu o kojoj znate jako puno i o kojoj možete napisati što je moguće više zanimljivog sadržaja.
O čemu mogu pisati?
Na internetu ljudi pretražuju sve i svašta. Postoji neograničen broj tema o kojima možete pisati i pronaći svoju ciljanu publiku koja te tekstove želi pročitati.
Bilo bi vrlo bitno da pišete o temi koja vas zanima i o temi o kojoj imate veliko i široko znanje.
Tek kada pišete nešto u što ste sigurni i nešto što jako dobro znate, vaši tekstovi će biti zanimljivi i relevantni.
Možete pisati o autima, tehnologiji, sportu, svemiru, religiji, teorijama zavjere, receptima… ma možete pisati o bilo čemu o čemu znate pisati!
Naravno, neke teme su traženije od drugih. Ako ste odabrali svoju najdražu, pobrinite se da pišete o nečemu što bi ljudi mogli često pretraživati. Primjerice, ako pišete tutorijale, sjetite se svega što je vama bilo potrebno i što ste željeli naučiti putem Interneta. To može biti sve u intervalu od toga kako odraditi numeriranje stranica u Wordu, pa do vožnje automobila. Mogućnosti su beskrajne!
Koliko god sadržaj tog teksta bio bitan, toliko je bitna i njegova dobra optimizacija za tražilice. Ukoliko tekst nije dobro optimiziran za tražilice, nitko ga neće pronaći i pročitati. Lako je izvući zaključak kako i oni najzanimljiviji tekstovi nemaju smisla ukoliko ih nitko ne čita.
Kako napisati kvalitetan tekst?
Da bi ste mogli reći kako ste napisali kvalitetan tekst, on mora pratiti razna pravila struke:
- Količina napisanih riječi
- Količina ključnih riječi i njihov raspored u tekstu
- Paragrafi teksta ne bi smjeli biti duži od 300 riječi
- Otprilike 75% rečenica u tekstu trebalo bi sadržavati manje od 20 riječi
- Pravilno istaknuti podnaslovi
Koliko riječi treba imati jedan dobar članak?
Ovdje treba pronaći zlatnu sredinu koju je zapravo dosta teško odrediti. Možemo reći kako je 300 riječi minimalni broj koje treba sadržavati jedan kvalitetan članak.
Neki tvrde kako google “obožava” tekstove (što je istina) i kako bi svaki tekst morao biti što je moguće duži, pa se tu priča i o 10 000 riječi u jednom članku. Naše mišljenje je da tekstovi ne bi trebali imati pretjeran broj riječi. Treba pronaći što precizniju granicu između toga da tekst ima što više riječi, a da s druge strane i dalje bude zanimljiv čitateljima!
Recimo da jedan kvalitetan članak treba imati između 700 i 2000 riječi.
Što je tekst duži, to se više moramo potruditi oko istaknutih dijelova teksta, kako bi se naši čitatelji što bolje snalazili čitajući te tekstove.
Koliko trebam “spominjati” ključnu riječ na koju se fokusiram?
Nekada davno sve se svodilo na to da na svoju web stranicu upišete ogroman broj ključnih riječi i da čekate dok google ne indeksira vašu web stranicu. Danas to više nije tako! Pretrpavanje teksta ključnom riječi dovest će vas u probleme.
Prema zadnjim dostupnim podacima, google standard je da vaša ključna riječ u tekstu mora biti zastupljena između 0,5 – 2,5 %.
Primjera radi, tekst koji čitate ima ključnu riječ “honorarni posao”. Ovaj tekst će imati otprilike 1000 riječi, a honorarni posao biti će spomenut maksimalno 15 puta (zlatna sredina).
Zašto treba imati kratke i sažete paragrafe?
Istraživanja su pokazala kako se prosječni čitatelj na članku zadržava znatno kraće od vremena koje je predviđeno kao optimalno za čitanje tog članka.
To se događa zato što čitatelji nemaju vremena (ili želje) čitati cijeli članak. Na početku će ga samo prelistati i pogledati istaknute dijelove kako bi pokupili osnovne informacije koje članak sadrži. Tijekom prelistavanja članka pročitati će paragrafe čiji naslov im je zanimljiv. Ukoliko ste tekst pisali pravilno i organizirano, velika je šansa da će čitatelj odlučiti pročitati članak u cijelost.
Također, istraživanja su pokazala kako čitatelji često uopće ne čitaju (duge) tekstove koji nemaju istaknute one najbitnije dijelove. Razlog je vrlo jednostavan: Čitatelji ne znaju što ih čeka kroz taj tekst i ne žele ga cijelog pročitati da bi na kraju zaključili da tu uopće ne piše ono što oni traže.
Dužina rečenica također je vrlo bitan segment.
Kratke i sažete rečenice ključne su lako razumijevanje onog što prenosite svom čitatelju. Google je to prepoznao i zaključio kako 75% rečenica u jednom tekstu mora sadržavati manje od 20 riječi. Podsjetimo, google čini sve kako bi njegovi korisnici bili zadovoljni!
ZAKLJUČAK – honorarni posao
Pisanje tekstova nije težak honorarni posao ukoliko dobro poznajete gramatiku i pravopis jezika na kojem tekst pišete.
Osim što ovaj honorarni posao nije težak, možete ga bez problema obavljati iz udobnosti svog doma i pri tom biti dobro plaćeni.
Bitno je da prilikom pisanja tekstova poštujete pravila koja je utvrdio Google. Njihova pravila su bitna za samu optimizaciju i pozicioniranje teksta na tražilicama. No, ta pravila su zapravo i dosta logična te uistinu doprinose zadovoljstvu vaših čitatelja!