OK, naslov je pomalo dramatičan uz pretpostavku da pišem publici koja ima ili će imati Facebook profil i stranicu u skorijoj budućnosti (inače ne biste čitali ovaj članak), ali danas sam odlučila posvetiti pažnju nečemu pod imenom Facebook analitika i podrobnije pojasniti na koji način možete pospješiti rangiranje svoje stranice, a time i svog poslovanja, uz korištenje istih.
Digitalni marketing je filozofija našeg doba, a na nama je upijati zakonitosti i znanja istih, postavljati prava pitanja i ići u smjeru pozitivnog rasta kao rezultat razumijevanja svladanog gradiva.
Facebook je još uvijek (unatoč špekulacijama) jedna od glavnih oglašavačkih društvenih mreža i alata 21. st. za razvoj „world wide“ oglašavanja vašeg poslovanja. Prilikom oglašavanja imperativ je shvatiti koja je vaša ciljana publika i kako pristupiti istoj tj. s kojim sadržajem, a nakon što to determinirate trebate znati kako isti taj sadržaj kreirati i što vam može pomoći u tome! Naravno, sadržaj prvenstveno mora biti prilagođen potrebama ciljane publike i djelatnosti/usluzi kojom se bavite, a Facebook analitika vam uvelike može pomoći u tome ( osim ako ne želite pokušati metodom pokušaja i pogrešaka).
Što je Facebook analitika?
Facebook analitika je alat za izvješćivanje društvenih medija koji grupira sve vaše Facebook stranice, objave i aplikacije kako bi vam pružio potpunu sliku o tome kako korisnici stupaju u interakciju s tim platformama tijekom vremena. Na primjer, možete vidjeti kako se publika na vašoj Facebook stranici preklapa ili povezuje. Drugim riječima, možete vidjeti kako vaša Facebook publika stupa u interakciju s vašom web stranicom, kao i kako publika vaše web stranice stupa u interakciju s vašom Facebook stranicom.
To je zato što je Facebook Pixel ključna komponenta Facebook analitike. Facebook analitika marketinškim stručnjacima olakšava praćenje rezultata organskih i plaćenih oglasa na više uređaja i sesija. Čini praćenje i izvješćivanje vrlo jednostavnim, što znači da možete nastaviti poboljšavati svoje Facebook marketinške kampanje. Tu leži i najbolji dio, a to je da je sve besplatno.
Glavni odgovori koje vam nudi Facebook analitika
- Tko posjećuje vašu Facebook stranicu(podjela po spolu, državi, gradu, uređaju pristupanja),
- Tko od posjetitelja nastavlja do vaše web stranice,
- Tko KADA posjećuje vašu Facebook stranicu.
U ova tri ključna odgovora se nalazi sva filozofija potrebna za sastavljanje odgovarajućeg sadržaja koji bi animirao i zadržao vaše posjetitelje na vašoj Facebook stranici; ako znate tko učestalije posjećuje vašu stranicu, muškarci ili žene, znati ćete kako koncipirati sadržaj; ako posjetitelji češće pristupaju s mobilnih uređaja, pripaziti ćete da je sadržaj vidljiv i prilagođen istima; a ako znate u koje vrijeme posjetitelji najčešće posjećuju vašu stranicu znati ćete kada objavljivati sadržaj kako bi obuhvatio što veći opseg ciljane publike. Uz ostale statistike koje vam Facebook analitika nudi ostaje vam samo napisati kvalitetan i prilagođen sadržaj svim parametrima i stvarna posjećenost vaše stranice će biti u stalnom porastu.
Razlika između Facebook analitike i Facebook Insightsa
Vjerojatno ste već upoznati s Facebook Insightsom koji vam daje izvješće o izvedbi vaše Facebook stranice u smislu angažmana i demografije publike. Facebook Insights i Facebook analitika, iako oba alata za analizu, potpuno su različiti. Facebook Insights je samo za vašu stranicu i postoji samo unutar vaše Facebook stranice, dok je Analytics uglavnom za plaćene oglase i postoji unutar vašeg računa za Facebook oglase.
Facebook Analytics prikuplja podatke na mikro razini s vaše Facebook stranice kako bi vam pokazao kako netko komunicira s vašom stranicom i web lokacijom tijekom vremena. Tako, na primjer, možete vidjeti koliko je ljudi komentiralo vašu objavu na Facebooku, pogledalo vašu odredišnu stranicu i zatim izvršilo kupnju. Facebook Insights, s druge strane, odnosi se na doseg Facebook stranice, izvedbu objave i druge statistike na mikro razini ograničene na vašu Facebook stranicu.