U vremenima kada gotovo svi posjedujemo pametne telefone, aplikacije su sjajan način kako objediniti neke od naših potreba u vidu najobičnijeg programa za mobitel. Puno je danas aplikacija koje su jedinstvene i imaju neku određenu svrhu koja može biti od koristi za svoje korisnike. Aplikacije danas mogu biti zaista namijenjene za razne stvari pa tako razlikujemo aplikacije s vijestima, igre, aplikacije koje pomažu paziti na zdravlje, aplikacije za dopisivanje i pozive itd. Ovaj popis zaista bi bio velik kada bi nabrajali sve tipove aplikacija koje znamo. Međutim, postavlja se pitanje kako neka aplikacija postane popularna i što je potrebno da ona sadrži kako bi osigurala velik broj svojih korisnika.
Kako bi odgovorili na to što bi aplikaciju u cijelosti trebalo činiti uspješnom, nabrojat ćemo neke značajke koje ona mora imati danas kako bi bila uspješna.
Jedinstvenost
Kada je riječ o kreiranju neke nove aplikacije, poželjno je da ona bude jedinstvena. To znači da bi mogla bilježiti veći uspjeh ako trenutno ne postoji neka druga aplikacija na tržištu koja će svojim korisnicima pružati iste usluge i značajke. Jasno je da je teško osmisliti nešto što dosad nije već kreirano za tržište aplikacija, ali iz dana u dan smo svjedoci da je to moguće. Biti originalan u nečemu je sposobnost koja se danas jako cijeni, a isto vrijedi i kada je kreiranje aplikacija u pitanju.
Dizajn
Dizajn je jedna od najvažnijih značajki svake mobilne aplikacije. Naravno, to koja je njezina tema i koja boja prevladava nije od tolikog značaja za njezinu funkcionalnost, ali dokazano će ljudima aplikacija biti puno privlačnija ako ima neku temu koja je vizualno ugodna. Međutim, postoje aplikacije kao Instagram koje su dokazale da je minimalizam, odnosno jednostavnost izgleda, ponekad puno privlačnija značajka od kompliciranog dizajna.
Poznavanje korisnika
Kada kreator aplikacije točno zna koja će biti njegova ciljana publika za koju kreira aplikaciju, puno će je lakše znati prilagoditi i nadograđivati. To bi u konačnici trebalo aplikaciji donijeti i puno više uspjeha. Najbolji primjer takvih uspješnih aplikacija su aplikacije nekih stranica kao što je, primjerice, Mozzart kladionica koja ima svoju aplikaciju prilagođenu igračima i njihovim željama i potrebama.
Aplikacija rješava neki problem
Iako nisu sve aplikacije kreirane na taj način, dokazano je da aplikacije koje su kreirane tako da rješavaju neki problem svog korisnika često prolaze vrlo dobro na tržištu. Za primjer možemo navesti razne aplikacije koje pomažu s pronalaskom izgubljenog mobitela, pronalaskom hotela na putovanju, aplikacije s recenzijama, aplikacije koje brinu o zdravlju korisnika i slične druge.
Offline funkcionalnost
Ponekad korisnici jednostavno neće imati pristup internetu, a poželjet će koristiti neke značajke aplikacije. Tada je poželjno da ona funkcionira i u offline načinu rada mobitela, odnosno u radu kada mobitel nema pristup internetu. Podrazumijeva se da to s nekim tipovima aplikacija kojima je potreban internet neće biti moguće, a najbolji primjer su aplikacije društvenih mreža kao Facebook, Twitter ili Instagram koji smo ranije već spomenuli. Aplikacije kao razne igrice dobar su primjer onih koje ne bi trebale zahtijevati internet za funkcionalnost te ako je moguće, kreatori će svakako gledati da omoguće offline funkcionalnost svojim korisnicima.